Jeremy Clarksonas (taip, mano idealas) yra pasakęs kažką gero apie hibridinį auto tik vieną kartą, prieš jį tada sėdėjo Cameron Diaz ir pareiškė vairuojanti Toyota Prius.
Taigi, kokios yra hibridinių automobilių pardavimų tendencijos Lietuvoje?
Atsiradus hibridams, visi jų atstovai skalambijo apie rinkos užkariavimą ir drastiškus pokyčius. Tik ar jie įvyko?
Apačioje dabar pateiksiu keletą skaičių .
Iš viso Lietuvoje įregistruotų M1 klasės lengvųjų automobilių skaičius pagal degalų rūšį (iki 2018 m. lapkričio 1 d.) ( Regitros duomenimis).
Dyzelinas – 987301
Benzinas – 335916
Benzinas/Dujos – 109115
Benzinas/Elektra – 12652
Elektra – 913
Hibridinių automobilių pradžia siekia 1997m. Ir štai, prabėgus kiek daugiau nei dviem dešimtmečiams, nėra to rinkos proveržio. Nėra, ir viskas.
Taip, Toyota ir Lexus yra šios rinkos karaliai, bet ar tikrai jie tikėjosi tokių skaičių? Tai yra beveik 80 kartų mažiau nei dyzelinių variklių, ir 26 kartus mažiau nei benzininių. Taip, tai tik Lietuvos rinka, bet ji mums ir yra svarbiausia.
Taigi, kodėl bent jau Lietuvoje nematyti to proveržio?
Visų pirma, ar tai tikrai taupo jūsų pinigus? Paprastai hibridinė to paties automobilio versija yra pora tūkstančių eurų brangesnė, nei tiesiog benzininio variklio. Remiantis įvairiomis internetinėmis skaičiuoklėmis (žinoma, jūsų vairavimo stilius irgi tam turi įtakos) vien tam, kad kainų skirtumas atsipirktų, jums gali tekti automobilį vairuoti nuo vidutiniškai nuo 34 iki 45 mėnesių. Taigi
– faktas, kad tai taupo jūsų pinigus. Tačiau ne taip daug, kaip norėtųsi, bet faktas – taupo.
Kitas dalykas, kuris taip ir neleido atsiskleisti hibridiniams automobiliams -elektriniai automobiliai. Vos hibridiniai automobiliai įgavo pagreitį, automobilių rinkoje visame pasaulyje savo žodį tarė – Tesla. Šalia atsistojo Nissan Leaf (mano nuomone beprotiškai šlykštus pirmasis modelis iki pat 2018m.
leidimo). Hibridinių automobilių kaina rinkoje nesiskyrė labai smarkiai nuo Nissan Leaf (taip, jis šlykštus), bet vairuoji jį nemokamai. Bet kaina arba santaupos niekada nebuvo pagrindinis pardavimų argumentas. Toyota ir Lexus puikiai perskaitė vartotoją ir idealiai manipuliavo išsaugok žemę korta. Deja, lazda turi du galus. Tą argumentą puikiai įvaldė
Elonas Muskas, o netrukus ir visa Nissan korporacija.
Nors Toyota ir Lexus tiesiog užkariavo rinką praktiškai nepriekaištinga kokybe, tačiau vietos tobulėti patys sau nepaliko labai daug.
Kiti rinkos žaidėjai stebėjo rinką. Ir spėliojo kas pelningiau, kas užkariaus ateitį. Ir panašu, kad pagaliau pasirinko. Pasirinko – elektrą. Tikri rinkos titanai ėmė rengti nepriekaištingus elektrinius automobilius:
Nissan Leaf savo bjaurųjį ančiuką perdarė į kažką neblogo; Tesla nuolat siekia sumažinti gamybos kaštus ir tapti vis labiau konkurencingesniais; BMW turi i3 (irgi bjaurokas) ir
i8 (meno kūrinys). SUV rinkoje Jaguar pristatė iPace, o Audi jau sausį į Lietuvos kelius išleis Etron, o kur dar leidimo į ringą laukianti Hyundai Kona. Ir dar eilė aplinkui tik besiruošiančių pasibelsti į elektromobilių rinkos duris.
Taigi, deja, reikia pripažinti, nors hibridas ir pradėjo visą perversmą, tačiau jo banga buvo tiesiog per maža. Kiti gamintojai ant tos bangos kartu su Toyota ir Lexus nešoko, o palaukė didesnės bangos – elektrinės. Tai sakai, hibridas?
Rimta?